
Na početku svega beše kopirajter. Mislim, na početku svega kreativnog, a što u sebi sadrži i neke reči. Kopirajting je samo reč… – i ništa više?! To je ljubav prema slovima… dobro raspoređenim, doduše.
Kopirajterisanje je slaganje slova određenim redosledom, u reči, rečenice, strane, poglavlja, tomove… tako da to donosi smisao, pažnju, posetu, osmeh ili tugu, novac ili slavu (ili oboje) – tačnije, željeni efekat za onoga ko je (nar)učio kopirajterisanje.
Za razliku od književnosti, koja je umetnost rečima, kopirajterski zanat je primenjena umetnost rečima. Ista ta razlika postoji između slikara (umetnika) i dizajnera (primenjenih umetnika). Dela nas primenjenih umetnika u oblasti komunikacije nisu sama sebi svrha, već moraju da zadovolje neku drugu svrhu, potrebu, smisao, narudžbinu, zahtev…
Moj kopirajterski posao je:
- da u malo reči mnogo kažem – Slogani
- da u mnogo reči opišem ono što se dugo stvaralo – Monografije
- da reči pripremim za spikere i glumce – Scenariji
- da zanimljivim rečima stvorim nešto potpuno novo – Koncepti
- da sažetim rečima objasnim učinak brojnih ljudi – Company profile
- da stručnim rečima dam jasniji smisao – Infografika
- da novim rečima napišem nešto korisno i upotrebljivo – Sadržaj
- da ključnim rečima nahranim pretraživačku mašineriju – SEO
- da optimizovanim rečima sagradim internet lokaciju – Sajtovi
- da korisnim rečima privučem i zadržim željenu publiku – Content marketing
- da biranim rečima izazovem reakciju – Eseji
- da originalnim rečima oduševim žiri – Priznanja
- da pismenim rečima pokažem ozbiljnost i profesionalnost – A kako drugačije?!
- da kritičkim rečima ukažem na društvene fenomene – Blog
- da pravim rečima saopštim ono što klijentu treba u javnosti – Public relations
- da smešnim rečima zabavim čitaoce, gledaoce ili slušaoce – Satira
- da neočekivanim rečima postignem brz rezultat – Gerila
- da svojim rečima prenesem tuđe misli – Pisanje govora (nema linka, zbog ghost writer diskrecije)
Za gledaoce koji su se kasnije uključili u program…
… da pojasnimo: sve ovo gore je opis posla nekog ko se zove kopirajter / copywriter / kreator sadržaja / pisac sadržaja / kreativni pisac / tekstopisac / autor / scenarista… kako god se to u praksi zvalo. Posle deceniju-dve staža, takva osoba, ako joj nije dojadio rad u kreativnoj industriji, može sebe, mirne duše, da nazove i kreativni direktor / creative director.
To je moj svakodnevni život, već 30 godina.