Nagrađeni Rečnik interneta i digitalne komunikacije dobio 2. izdanje

/ / Blogovanje, Novosti
Rečnik interneta i digitalne komunikacije

Rečnik interneta i digitalne komunikacije (englesko-srpski) je autorski projekat Lazara Boškovića, vlasnika i kreativnog direktora agencije „AgitPROP“ i savetnika za digitalnu komunikaciju, a sada je doživeo i svoje 2. izdanje.

Prvo izdanje Rečnika bilo je besplatno dostupno svima, u tri oblika: knjiga sa 240 strana, digitalna publikacija za preuzimanje i slanje, i veb-sajt sa preko 1000 veb-strana na adresi https://recnikinterneta.rs/. Izdavač je bila hosting kompanija „mCloud“, iz Beograda.

Drugo izmenjeno i dopunjeno izdanje Rečnika postoji samo u obliku knjige od 307 strana, u tvrdom povezu, sa 1200 pojmova za digitalnu pismenost. Izdavač je PROMETEJ, Novi Sad, a dostupno je na njihovoj onlajn-prodavnici i u boljim knjižarama širom Srbije.

Do sada, Rečnik je osvojio sledeća strukovna priznanja:

Lazar Bošković (AgitPROP) i Jelena Opačić (mCloud) na dodeli nagrada UEPS-a

Tehnologija, lingvistika i komunikacija

Recenzenti Rečnika su istaknuti članovi domaće akademske zajednice, iz sve tri bitne oblasti za sadržaj ovog izdanja – tehnologija, lingvistika i komunikacija. Pročitajte njihove recenzije:

Teme zastuplјene u Rečniku obuhvataju osnove svih bitnih oblasti savremenog interneta, a to su:

  • Tehnologija (uređaji, programi, mreže, standardi, usluge, bezbednost…);
  • Sadržaj (tekst, slika, audio, video…);
  • Pravo (domeni, intelektualna svojina, sajber kriminal…);
  • Ekonomija (e-poslovanje, onlajn-plaćanja, digitalna transformacija…);
  • Društvo (identitet, privatnost, pismo, obrazovanje…);
  • Komunikacija (poslovna komunikacija, digitalni marketing, onlajn-zajednice…).

Na veb-sajtu Rečnika pomenute teme su struktuirane u preko 20 kategorija pojmova. Takođe, možete da izlistate sve pojmove na engleskom po početnim slovima, kao i da pogledate sinonime i povezane pojmove.

Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?

Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.

Kome je namenjen Rečnik interneta?

Ovaj terminološki rečnik je najobimniji domaći rečnik na temu interneta, jedan od retkih onlajn rečnika o internetu na ćirilici, uz automatsku transliteraciju na latinicu. Ažuran je, bez zastarele terminologije, i neutralan, bez specifičnih pojmova vezanih samo za pojedine internet platforme. Rečnik je zaokruženo autorsko delo, a ne onlajn agregator tuđih dela.

Rečnik interneta i digitalne komunikacije je namenjen raznolikim grupama čitalaca:

a) Korisnicima interneta u Srbiji, u najširem smislu (građani, privrednici, preduzetnici, studenti, učenici…) kojima je potreban objedinjen uvid u bitne pojmove iz oba ugla – tehničkog i komunikacionog;

b) Stručnjacima iz različitih oblasti (nastavno osoblјe, novinari, pravnici, državni službenici…) kojima internet i digitalne komunikacije nisu primarna oblast znanja i veština, ali su im potrebni u svakodnevnom radu;

c) Poznavaocima komunikacionih delatnosti (marketing, odnosi s javnošću, dizajn…) kojima je potreban i dodatni uvid u tehničke aspekte digitalnih komunikacija, kao prenosnih puteva;

d) Poznavaocima internet tehnologija (IT stručnjaci, programeri, inženjeri…) kojima je potreban i dodatni uvid u netehničke aspekte digitalne komunikacije, kao procesa razmene, delјenja i razumevanja svih vrsta informacija između lјudi.

Lazar Bošković za Naučni portal RTS-a o Rečniku

Korporativnim izdavaštvom do marketinga sadržajem

Uz sva ti svoja oblika, Rečnik je ne samo projekat korporativnog izdavaštva za „mCloud“, već i osnova za marketing sadržajem, na omnichannel principima.

„Želeli smo nešto novo, nešto što na srpskom tržištu internet usluga niko pre nas nije uradio, barem ne na tako obiman i sveobuhvatan način“, kaže Jelena Opačić, direktorka kompanije „mCloud“ i urednik Rečnika. „Veliki broj pojmova koji su obrađeni u Rečniku deo su našeg svakodnevnog poslovanja, vezani su za naše usluge i bitni za edukaciju naših postojećih i potencijalnih klijenata, te je ovo i poklon srpskoj internet zajednici. Najbitnije od tih pojmova smo i posebno označili, pod temom mCloud usluge. Drago mi je da smo kompanija koja ima nagrađivani Rečnik svoje delatnosti.“

Lazar Bošković u emisiji „Digitalne ikone“, Radio Beograd 2

Zanima vas sve ovo šire?
Zakažite prezentaciju naših komunikacijskih usluga!