Rečnik interneta i digitalne komunikacije (englesko-srpski) je autorski projekat Lazara Boškovića, vlasnika i kreativnog direktora agencije „AgitPROP“ i savetnika za digitalnu komunikaciju, a sada je doživeo i svoje 2. izdanje.
Prvo izdanje Rečnika bilo je besplatno dostupno svima, u tri oblika: knjiga sa 240 strana, digitalna publikacija za preuzimanje i slanje, i veb-sajt sa preko 1000 veb-strana na adresi https://recnikinterneta.rs/. Izdavač je bila hosting kompanija „mCloud“, iz Beograda.
Drugo izmenjeno i dopunjeno izdanje Rečnika postoji samo u obliku knjige od 307 strana, u tvrdom povezu, sa 1200 pojmova za digitalnu pismenost. Izdavač je PROMETEJ, Novi Sad, a dostupno je na njihovoj onlajn-prodavnici i u boljim knjižarama širom Srbije.
Do sada, Rečnik je osvojio sledeća strukovna priznanja:
- Specijalno priznanje UEPS-a 2021. za najbolji izdavački projekat iz struke (štampana ili e-knjiga);
- Pohvala Društva za informatiku Srbije 2021. za veb-sajt Rečnika.
- Sajam knjiga, 2024: Izdavački poduhvat godine za ediciju „Popularna lingvistika“ IK „Prometej“, u kojoj je i Rečnik
Tehnologija, lingvistika i komunikacija
Recenzenti Rečnika su istaknuti članovi domaće akademske zajednice, iz sve tri bitne oblasti za sadržaj ovog izdanja – tehnologija, lingvistika i komunikacija. Pročitajte njihove recenzije:
- prof. dr Božidar Radenković, profesor na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu;
- dr Dejan Ajdačić, sa Filološkog fakulteta u Gdanjsku;
- Vojislav Žanetić, predavač na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu.
Teme zastuplјene u Rečniku obuhvataju osnove svih bitnih oblasti savremenog interneta, a to su:
- Tehnologija (uređaji, programi, mreže, standardi, usluge, bezbednost…);
- Sadržaj (tekst, slika, audio, video…);
- Pravo (domeni, intelektualna svojina, sajber kriminal…);
- Ekonomija (e-poslovanje, onlajn-plaćanja, digitalna transformacija…);
- Društvo (identitet, privatnost, pismo, obrazovanje…);
- Komunikacija (poslovna komunikacija, digitalni marketing, onlajn-zajednice…).
Na veb-sajtu Rečnika pomenute teme su struktuirane u preko 20 kategorija pojmova. Takođe, možete da izlistate sve pojmove na engleskom po početnim slovima, kao i da pogledate sinonime i povezane pojmove.
Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?
Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.
Kome je namenjen Rečnik interneta?
Ovaj terminološki rečnik je najobimniji domaći rečnik na temu interneta, jedan od retkih onlajn rečnika o internetu na ćirilici, uz automatsku transliteraciju na latinicu. Ažuran je, bez zastarele terminologije, i neutralan, bez specifičnih pojmova vezanih samo za pojedine internet platforme. Rečnik je zaokruženo autorsko delo, a ne onlajn agregator tuđih dela.
Rečnik interneta i digitalne komunikacije je namenjen raznolikim grupama čitalaca:
a) Korisnicima interneta u Srbiji, u najširem smislu (građani, privrednici, preduzetnici, studenti, učenici…) kojima je potreban objedinjen uvid u bitne pojmove iz oba ugla – tehničkog i komunikacionog;
b) Stručnjacima iz različitih oblasti (nastavno osoblјe, novinari, pravnici, državni službenici…) kojima internet i digitalne komunikacije nisu primarna oblast znanja i veština, ali su im potrebni u svakodnevnom radu;
c) Poznavaocima komunikacionih delatnosti (marketing, odnosi s javnošću, dizajn…) kojima je potreban i dodatni uvid u tehničke aspekte digitalnih komunikacija, kao prenosnih puteva;
d) Poznavaocima internet tehnologija (IT stručnjaci, programeri, inženjeri…) kojima je potreban i dodatni uvid u netehničke aspekte digitalne komunikacije, kao procesa razmene, delјenja i razumevanja svih vrsta informacija između lјudi.
Korporativnim izdavaštvom do marketinga sadržajem
Uz sva ti svoja oblika, Rečnik je ne samo projekat korporativnog izdavaštva za „mCloud“, već i osnova za marketing sadržajem, na omnichannel principima.
„Želeli smo nešto novo, nešto što na srpskom tržištu internet usluga niko pre nas nije uradio, barem ne na tako obiman i sveobuhvatan način“, kaže Jelena Opačić, direktorka kompanije „mCloud“ i urednik Rečnika. „Veliki broj pojmova koji su obrađeni u Rečniku deo su našeg svakodnevnog poslovanja, vezani su za naše usluge i bitni za edukaciju naših postojećih i potencijalnih klijenata, te je ovo i poklon srpskoj internet zajednici. Najbitnije od tih pojmova smo i posebno označili, pod temom mCloud usluge. Drago mi je da smo kompanija koja ima nagrađivani Rečnik svoje delatnosti.“