U veeeelikom Webogradu, u blizini ogromne Društvene šume, živela su tri internet praseta: Internet Beskućnik, Internet Podstanar i Internet Vlasnik…
Tako počinje savremena internet basna o tri internet praseta, kao priča o velikoj zabludi onih koji smatraju da im je za lični ili poslovni internet identitet dovolјno što su kao pojedinci ili firme prisutni na društvenim mrežama.
Prasići iz naše priče, Internet Beskućnik, Internet Podstanar i Internet Vlasnik zajedno su išli u srednju školu, ali su im se potom putevi razišli. Podstanar i Vlasnik su se ponekad i čuli i videli, ali samo onlajn, a jednog dana se zapitaše kako da pronađu svog drugara Beskućnika.
Pokušali su preko poznanika iz škole – Internet Pretraživača, koji je odmalena bio poznat po svojoj prgavoj naravi i otimanju užina i ličnih podataka od naivnih školaraca. On tačno zna ko šta radi po Webogradu, a dobrim delom i po Društvenoj šumi. U onom čuvenom pitanju „Halo, Bing, kako Brat?“, on je taj Brat. Mnogo veliki Brat, oGuglao na svoju veličinu. Bing je onaj drugi, što voli da pelcuje čovečanstvo internet virusima.
Naravno, naša dva prasića svog drugara nisu našli preko Internet Pretraživača…
Internet Beskućnik – nevidljiv na Internetu
Prvo prase, Internet Beskućnik, nije imalo čak ni kuću od slame, tačnije internetovske prazne slame, iako tog materijala ima u izobilјu svuda po Webogradu. Postojalo je samo u oflajn svetu i na njega si mogao da naletiš samo slučajno na ulici.
Nije ga nigde bilo u rezultatima internet pretraga, a i retko ko ga je smatrao za ozbilјnu prasetinu. Beskućnik se trudio da nađe neki bolјi posao, ali su ga svuda odbijali zbog internet neiskustva i internet nevidlјivosti.
Internet Podstanar – na tuđem vlasništvu
Drugo pak prase, Internet Podstanar, imalo je kuću od drveta, sagrađenu od materijala kojim obiluje Društvena šuma. Sve je to bilo besplatno, kao i sam plac u Društvenoj šumi, bilo je dovolјno samo da klikneš na dugme „Slažem se“.
Podstanar je tu neko vreme prijatno živeo u ubeđenju da je sve to njegovo. A onda se jednog dana pojavio Strašni Cuk (iliti Zak, po američkom), vlasnik Društvene šume. Oduvao mu je lepo profilisanu kuću, pod optužbom za prasizam, jer je 1. maja lajkovao i šerovao neku sliku sa prasetom na ražnju.
I tako Internet Podstanar, za čas posla, postade isto što i Internet Beskućnik! Ostao je bez svega što je imao u drvenoj kući, ali i bez adrese (društvenašuma.kom/InternetPodstanar), tako da ni prijatelјi nisu znali gde sad da ga pronađu.
Mislite da ovo ne može vama da se desi?! Pretražite malo šta se desilo i najozbiljnijim svetskim igračima…
Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?
Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.
Internet Vlasnik – tvoj sajt, tvoja pravila
A naše treće prase, Internet Vlasnik, bilo je prase koje bi svaka krmača poželela za svoju ćerku prasicu! Od početka je slušao savete iskusnih internet prasića, pa je pametno sazidao kuću od cigala. Kuću na svom internet placu i na svojoj veb-adresi, domenu takoreći – internetvlasnik.grok! I niko odatle nije mogao da ga oduva.
Uvek su svi lako mogli da ga pronađu i prepoznaju u celom Webogradu. U Društvenoj šumi imao je samo vikendice, da se druži sa ostalim prasićima po kafićima, tako da Strašni Cuk nije mogao da mu naudi. A Internet Pretraživač je na pitanje „Halo, Brat, gde je Vlasnik?“ uvek mogao tačno da odgovori: „Kako gde – pa na internetvlasnik.grok!“. I živeo je srećno i zadovolјno, sve do kraja Interneta!
Naravoučenije: Ako se internet prase ili njegova firma u Webogradu pojavlјuju samo na tuđim placevima u Društvenoj šumi, rizikuju da to sve jednom izgube i ostanu bez internet identiteta. Samo internet prasići na svom internet domenu su sigurni, kada na njemu sagrade sopstvenu kuću – sopstveni veb-sajt.
Poslovni internet identitet gradi se na svom veb-sajtu
Ako se firma na Internetu pojavlјuje samo preko tuđih internet lokacija, bilo da su to društveni mediji ili besplatne platforme za postavlјanje prezentacija – to nije pravi internet identitet, jer nad tim lokacijama nemaju nikakvu kontrolu, tamo su samo podstanari, a „stanodavci“ mogu već sutra da im onemoguće pristup. Tako bi im se firma našla „na ulici“, bez prepoznatlјive veb-adrese, bez vidlјivog internet prisustva.
Samo na vlastitom internet domenu može da se sagradi poslovni internet identitet, jer je taj domen deo poslovne veb-adrese, na kojoj je veb-sajt firme, i poslovne adrese e-pošte, preko koje se komunicira sa saradnicima i klijentima.
Dobro osmišljen digitalni marketing dovodi posetioce na kompanijski veb-sajt, kreiran u skladu sa preporučenim internet standardima, što je opisano u video snimku predavanja: Kako se prave ti internet sajtovi?
Kvalitetan veb-sajt čine koncept, sadržaj, dizajn i tehnologija, što za vas može da kreira agencija AgitPROP. Detaljno o tome: Kvalitetan internet sajt – koncept, izrada, konsalting