Strategija odnosa s javnošću (ili PR strategija) je sveobuhvatna zamisao o nastupu kompanije, organizacije ili institucije u javnosti, upotrebom svih dostupnih kanala i taktika komunikacije, usmerenih ka svim internim i eksternim ciljnim javnostima, radi ostvarivanja i unapređivanja međusobnih odnosa.
Već sama definicija odnosa s javnošću govori da se ne radi o TRŽIŠTU, već o JAVNOSTI, te zato nema CILJNIH GRUPA (kao u marketingu), već CILJNIH JAVNOSTI. Takođe, za razliku od marketinga koji je potreban samo tržišno orijentisanim poslovnim subjektima, odnosi s javnošću (ili public relations – PR) su potrebni svim kompanijama, organizacijama i institucijama, kao i poznatim pojedincima prisutnim u opštoj javnosti. Marketing i odnosi s javnošću se u brojnim elementima prepliću, te se stoga često u medijima pogrešno posmatraju kao istovetne aktivnosti.
Detaljno o PR-u i njegovom odnosu s marketingom imate na veb-strani: Braća po razlikama: Marketing i Public Relations.
Potrebna vam je Strategija odnosa s javnošću? Javite se!
Bitni elementi Strategije odnosa s javnošću
Za savremenu PR strategiju je veoma bitno osmišljavanje, planiranje i izvođenje integrisanih komunikacionih aktivnosti kroz sopstvene, plaćene, deljene i zaslužene digitalne medije. Ne svodi se sve na odnos sa medijima, jer sama kompanija kompanija ili organizacija ima i svoje medije
Zato odnosi s javnošću danas nisu zamislivi bez postojanja sopstvenog veb-sajta i nastupa na društvenim medijima. SEO – Optimizacija veb-sajta za pretraživače postaje jedan od ključnih elemenata Online PR-a, jer pruža ključne reči koje korisnici (pa i novinari) lakše pronalaze tokom pretrage interneta za informacijama.
Kao što je u marketingu sve bitniji Content marketing, sadržaj je, logično, sve bitniji i za odnose s javnošću.
Šta sve agencija za odnose s javnošću može da uradi za svoje klijente:
Internet produkcija složenih onlajn projekata
izrada veb-sajtova i portala, veb-sadržaj, optimizacija, internet konsalting – od 1997.
Kopirajter ili primenjena umetnost rečima
slaganje slova kreativnim redosledom u reči, rečenice, strane, poglavlja, tomove…
Integrisana PESO komunikacija za sve kanale i medije
koordinisano prisustvo u sopstvenim, plaćenim, deljenim i zasluženim medijima
Kreativni koncepti za promotivne i medijske projekte
za sve oblike savremene digitalne komunikacije
Kreiranje sadržaja za promotivne i medijske projekte
za zahtevne marketing, PR, internet ili medijske projekte
Kreativni konsalting za komunikacijske projekte
za realizaciju naših koncepata i sadržaja i/ili za rad i unapređivanje tuđih projekata
Sve aktivnosti u oblasti odnosa s javnošću mogu da se sagledaju i kroz tri područja PR komunikacije:
- Interna komunikacija – sa zaposlenima, upravom, akcionarima ili investitorima i ostalim internim ciljnim javnostima;
- Eksterna komunikacija – sa klijentima, medijima, državnim institucijama, poslovnom zajednicom, lokalnom zajednicom, obrazovnim ustanovama i drugim eksternim ciljnim javnostima;
- Krizna komunikacija – tokom vanrednih okolnosti koje su zadesile ili samu kompaniju / organizaciju / institituciju ili su pogodile najširu društvenu zajednicu.
Složenost svih ovih komunikacionih aktivnosti jasno govori da tim poslovima, kao i pisanjem Strategije odnosa s javnošću, ne može da se bavi svako.
Priznanja za odnose s javnošću koja smo osvojili
ProPR Globe Awards 2020.
Lazar Bošković, vlasnik agencije, dobitnik je međunarodnog PR priznanja
Specijalno PRiznanje DSOJ-a 2018.
Nagrada Lazaru Boškoviću za izuzetan lični doprinos u oblasti komunikacija
PRiznanje DSOJ-a 2005.
Nagrada u kategoriji publikacija specijalne namene, za ilustrovani „Kućni red“
Potrebna vam je Strategija odnosa s javnošću? Javite se!
Primere PR projekata iz naše produkcije pogledajte na veb-strani: Public relations: za ubedljivu internu i eksternu komunikaciju