Strategija – osnova ozbiljnog marketinga, PR-a i internet nastupa

Strategije u oblasti marketinga i odnosa s javnošću mogu najkraće da se definišu kao sveobuhvatne zamisli kako da se, radi ostvarivanja strateških poslovnih ciljeva, najbolje upotrebe svi potrebni i dostupni kanali i taktike komunikacije (onlajn i oflajn), u nastupu kompanije na tržištu i/ili u javnosti.

Kada i zašto kompanijama/organizacijama treba Strategija?

Novi klijenti nam VEĆ u prvom kontaktu obično navode isti problem:

„… zaglavili smo se u ovom novom svetu digitalne komunikacije i ne umemo da to sami prevaziđemo…“

Ovo je 5 najčešćih pojedinačnih razloga zašto je većini kompanija / organizacija / institucija u Srbiji HITNO potrebna neka od STRATEGIJA u oblasti marketinga i PR-a, a naročito strategija posvećena onlajn aspektima i digitalnim kanalima komunikacije:

  1. Neusklađenost marketinga i PR-a sa promenama koje je donela digitalna transformacija u oblasti poslovne komunikacije
  2. Zastareli i neuspešni veb-sajt koji ne odgovara savremenim potrebama kompanije za nastup na internetu
  3. Nepostojeći ili zapostavljeni ili loše vođeni društveni mediji kompanije
  4. Koncept i sadržaj kojim se obraćaju javnosti ne daju pravu sliku o kompaniji
  5. Potreba da se objedini nastup kompanije na svim onlajn i oflajn kanalima komunikacije

Svi ovi problemi rešavaju se izradom potrebne STRATEGIJE (marketinga, odnosa s javnošću, internet nastupa…), kao što je i uobičajeno u razvijenijim zemljama. Strategija je suprotnost STIHIJI u nastupu na tržištu i/ili u javnosti.

VAŽNO!!!

Strategija JE dokument na 50 do 100 strana, sa obimnim tematskim prilozima (aneksima strategije) po potrebi, a najčešće je posvećena periodu od naredne dve godine.

Strategija NIJE nekoliko strana teksta sa primerima fejsbučenja i instagramisanja, kako se to ponekad šarlatanski podmeće u Srbiji, kada neuki ljudi „strategijom“ nazivaju običan mesečni plan oglašavanja.

OK… a kako da izaberete nekog STRUČNOG da vam napiše Strategiju?

Strategije koje AgitPROP proizvodi imaju prednosti zasnovane na:


Izaberite vrstu Strategije potrebnu vašem poslovanju

Za ozbiljne kompanije, organizacije i institucije, izbor mogućih strategija, počev od osnovnih do najsloženijih, ima sledeće varijante:

A. Strategija digitalnog marketinga

Obuhvata marketinške taktike i kanale komunikacije na onlajn platformama (veb-sajtovi, onlajn-prodavnice, društveni mediji, e-pošta, trenutne poruke…), kao i digitalna promotivna sredstva u oflajn svetu.

Cena: od 1.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

B. Strategija digitalnih odnosa s javnošću

Obuhvata digitalne kanale i onlajn taktike komunikacije odnosa s javnošću, namenjene internim i eksternim ciljnim javnostima kompanije, kao i onlajn-aktivnosti krizne komunikacije.

Cena: od 1.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

C. Strategija digitalne komunikacije

Ukratko A+B. Pored svega nabrojanog u Strategiji digitalnog marketinga, obuhvata i digitalne odnose s javnošću, to jest nastup kompanije na svim digitalnim medijima (ne samo na društvenim medijima), a uz eksternu komunikaciju bavi se i internom komunikacijom.

Cena: od 2.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

D. Strategija marketinga

Pored svega nabrojanog u Strategiji digitalnog marketinga, obuhvata i taktike i kanale komunikacije tradicionalnog marketinga u oflajn svetu.

Cena: od 2.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

E. Strategija odnosa s javnošću

Obuhvata kanale i taktike komunikacije ka internim i eksternim ciljnim javnostima kompanije, organizacije ili institucije, u onlajn i oflajn svetu.

Cena: od 2.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

F. Strategija komunikacije

Ukratko D+E. Kao najsveobuhvatnija strategija, posvećena je i marketingu i odnosima s javnošću, i onlajn i oflajn aktivnostima, i digitalnim i nedigitalnim taktikama i kanalima komunikacije.

Cena: od 3.900 EUR pa naviše, zavisno od obima i složenosti ugovorenih poslova

Zanima vas? Javite se!

Od čega se sastoji Strategija?

Strategija daje odgovore na pitanja ŠTA i ZAŠTO treba preduzeti, a taktike komunikacije kažu KAKO to da se uradi i KOJI kanali komunikacije da se iskoriste kako bi se doprlo do određenih ciljnih grupa i/ili ciljnih javnosti i postigli željeni poslovni ciljevi.

Taktike i kanali komunikacije mogu da budu onlajn ili oflajn. Sve što je onlajn sigurno je i digitalno, a ono što je oflajn može da bude i digitalno i nedigitalno (analogno).

Svaka strategija ima sledeće korake:

  • Gde želite da stignete – Željena budućnost
  • Gde se trenutno nalazite – Postojeće stanje
  • Šta je potrebno da bi se stiglo do željenog cilja – Analiza raskoraka
  • Kako da stignete do željenog cilja – Plan i opis aktivnosti
  • Evaluacija – Merenje uspeha Strategije

PRIMER SADRŽAJA STRATEGIJE:

Konkretan sadržaj Stategije je različit za različite klijente i, naravno, različite varijante izabrane Strategije.

Ipak, evo i veoma skraćenog isečka iz ponude za izradu Strategije digitalnog marketinga, za kompaniju srednje veličine iz Beograda:

Strategija koja je proizvedena za ovog klijenta pokazala je da je bilo potrebno da se uradi (i urađeno je), tokom 6 meseci nakon usvajanja Strategije, sledeće:

  1. Novi vizuelni identitet kompanije (Knjiga grafičkih standarda)
  2. Novi veb-sajt, koji pored srpske ima i englesku verziju
  3. Nove fotografije za sve proizvode i usluge
  4. Serija video-zapisa, sa verzijama prilagođenim svim pozicijama upotrebe
  5. Novi nastup na postojećim društvenim medijima, uz dodatak i novih društvenih medija
  6. … još mnogo toga… a sve uz korišćenje kreativnih postavki iz Strategije (slogan, promo naslovi…), po omnichannel principima i uz korišćenje PESO modela medija

Rezultat je potpuno osvežena kompanija, koja je proširila svoju mrežu B2C i B2B klijenata, a povratila je i neke stare. Troškovi za sve nabrojane aktivnosti (od izrade Strategije do produkcije svih promotivnih sredstava) isplatili su se već nakon 6 meseci od uspostavljanja novog nastupa u digitalnom svetu (puštanja u rad novog veb-sajta i izmena u prisustvu na društvenim medijima).

Strategija nije čarobni štapić, ali su rezultati čarobni… ako ne završi u nekom zabačenom folderu računara vlasnika kompanije, već se na aktivnostima predviđenim u Strategiji ozbiljno i profesionalno radi.

Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?

Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.

Kreativnost koja razume tehnologiju!

Naš slogan „KREATIVNOST koja razume TEHNOLOGIJU“ govori o tri decenije tokom kojih se AgitPROP bavio projektima koji su stalno na liniji spajanja marketinga i PR-a sa nečim što je IT / internet / digitalno.

Upravo sve to je neizostavno u savremenoj poslovnoj komunikaciji. Rezultat takvog iskustva je i nagrađeni Rečnik interneta i digitalne komunikacije (englesko-srpski), čiji je autor Lazar Bošković, vlasnik i kreativni direktor agencije AgitPROP.

Rečnik možete da preuzmete kao besplatnu digitalnu publikaciju sa 240 strana, da ga pretražite kao veb-sajt sa 1000 veb-strana za svaki od pojmova, a klijenti agencije dobijaju i štampanu knjigu.


Zanima vas sve ovo šire?
Zakažite prezentaciju naših usluga!