Kopirajter ili primenjena umetnost rečima

Na početku svega beše KOPIRAJTER (COPYWRITER). Tačnije, na početku svega kreativnog, a što u sebi sadrži i neke reči. Kopirajting je samo reč… – i ništa više?! To je ljubav prema slovima… kreativno raspoređenim, doduše.

Kopirajterisanje (Copywriting) je slaganje slova kreativnim redosledom, u reči, rečenice, strane, poglavlja, tomove… tako da to donosi smisao, pažnju, posetu, osmeh ili tugu, novac ili slavu (ili oboje) – tačnije, željeni efekat za onoga ko je to naručio.

Za razliku od književnosti, koja je umetnost rečima, kopirajterski zanat je primenjena umetnost rečima. Ista ta razlika postoji između slikara (umetnika) i dizajnera (primenjenih umetnika). Dela primenjenih umetnika u oblasti komunikacije nisu sama sebi svrha, već moraju da zadovolje neku drugu svrhu, potrebu, smisao, narudžbinu, zahtev…

Sveža, nekorišćena slova i reči baš za vašu kompaniju i…

… njoj potrebne i korisne ideje i tekstove za MARKETING, PUBLIC RELATIONS i INTERNET.

Lakše, lepše i brže je da za te poslove pozovete iskusne profesionalne majstore za sklapanje slova, reči, rečenica i strana za slogane, oglase, veb-strane, kataloge, monografije, scenarije i ostale tekstualne zanatske radove.

Potrebne su vam kopirajterske usluge?
Pišite nam!

Posao KOPIRAJTERA i PISCA SADRŽAJA je:

  • da u malo reči mnogo kaže – Slogani
  • da u mnogo reči opiše ono što se dugo stvaralo – Monografije
  • da reči pripremi za spikere i glumce – Scenariji
  • da zanimljivim rečima stvori nešto potpuno novo – Koncepti
  • da sažetim rečima objasni učinak brojnih ljudi – Company profile
  • da stručnim rečima da jasniji smisao – Infografika
  • da novim rečima napiše nešto korisno i upotrebljivo – Sadržaj
  • da ključnim rečima nahrani pretraživačku mašineriju – SEO
  • da optimizovanim rečima sagradi veb-lokaciju – Sajtovi
  • da korisnim rečima privuče i zadrži željenu publiku – Content marketing
  • da biranim rečima izazove reakciju – Eseji
  • da originalnim rečima oduševi žiri – Priznanja
  • da pismenim rečima pokaže ozbiljnost i profesionalnost – A kako drugačije?!
  • da kritičkim rečima ukaže na društvene fenomene – Blog
  • da pravim rečima saopšti ono što klijentu treba u javnosti – Public relations
  • da smešnim rečima zabavi čitaoce, gledaoce ili slušaoce – Humor&Satira
  • da neočekivanim rečima postigne brz rezultat – Gerila
  • da svojim rečima prenese tuđe misli – Pisanje govora (nema linka, zbog ghost writer diskrecije)

Za gledaoce koji su se kasnije uključili u program…

… da pojasnimo: sve ovo gore je opis posla nekog ko se zove kopirajter / copywriter / kreator sadržaja / pisac sadržaja / kreativni pisac / tekstopisac / autor promotivnog sadržaja … kako god se to u praksi zvalo.

Posle deceniju-dve staža, takva osoba, ako joj nije dojadio rad u kreativnoj industriji, može sebe, mirne duše, da nazove i kreativni direktor / creative director. Na slici ispod je link do jednog takvog razvojnog puta:

Razlikujete li pojmove „Content writer“ i „Copywriter“?

Iz nagrađenog Rečnika interneta i digitalne komunikacije (englesko-srpski), čiji je autor Lazar Bošković, vlasnik i kreativni direktor agencije AgitPROP, prenosimo bitne definicije pojedinih „spisateljskih“ pojmova iz sveta savremene komunikacije:

Content writer (Pisac sadržaja)
Pisac sadržaja je osoba koja ima talenat i znanje da stvara različite oblike tekstualnog sadržaja, zavisno od oblasti svoje stručnosti. Obuhvata sve oblasti tekstualnog stvaralaštva – od poezije i književnosti, do stručnih i obrazovnih tekstova. U oblasti interneta, pisac sadržaja može da bude angažovan ili specijalizovan i kao kopirajter i pisac veb-sadržaja.

Content writing (Pisanje sadržaja)
Pisanje sadržaja je umeće stvaranja tekstova za najrazličitije namene, a koji treba da informišu, inspirišu, obrazuju ili zabave čitaoce. Oblici pisanog sadržaja obuhvataju sve oblasti stvaralaštva – od umetničkih do komercijalnih tekstova. U oblasti interneta, pisanje sadržaja podrazumeva izradu tekstova različitog obima – od onih za obimne digitalne publikacije do blog objava i drugih kratkih formi. Pisanje sadržaja namenjenog za promotivne i prodajne svrhe naziva se kopirajting.

Copywriter („Reklamopisac“, Kopirajter)
Kopirajter je osoba koja ima talenta i znanja da stvara kreativne koncepte i piše kraće tekstove za brojne oblike promotivnog i prodajnog sadržaja, dostupnih i onlajn i oflajn, u oblasti marketinga i odnosa s javnošću. U oblasti interneta, kopirajter radi na konceptu veb-lokacije i piše tekstove za veb-sadržaj, kao njen osnovni sastojak. Kopirajter piše tekstove veb-strana, naročito one za odredišne strane, kao i objave na društvenim medijima, scenarije za audio i video sadržaje i tekstove za infografiku. Posebnu ulogu ima u pisanju tekstova za onlajn-oglašavanje: marketing e-poštom, marketing na veb-pretraživačima, marketing na društvenim medijima i druge promotivne i prodajne poruke koje izazivaju emocije i primaoce podstiču na želјenu aktivnost.

Copywriting („Reklamopisanje“, Kopirajting)
Kopirajting je umeće pisanja kreativnih koncepata i kraćih formi sadržaja za promotivne i prodajne namene, u oblasti marketinga i odnosa s javnošću. To je uži pojam od pisanja sadržaja.

SEO copywriting (SEO kopirajting)
SEO kopirajting je proces stvaranja tekstualnih veb-sadržaja s cilјem da veb-strana na kojoj su oni objavlјeni bude što bolјe rangirana u rezultatima organske pretrage. Za to je neophodno da kopirajter poštuje niz preporuka vezanih za SEO unutar veb-lokacije, ali i da istovremeno vodi računa o potrebama posetilaca veb-lokacije.

Web content writer (Pisac veb-sadržaja)
Drugi naziv: Web content creator (Stvaralac veb-sadržaja)
Pisac veb-sadržaja je osoba koja stvara različite vrste tekstova potrebnih za objavlјivanje na veb-lokacijama, kao što su tekstovi veb-strana, blog postovi, tekstovi za objave na društvenim medijima i dr.


Šta sve kopirajter može…

… da uradi u sve tri oblasti integrisane komunikacije?

MARKETING

Kreativni koncepti i sadržaji:

PUBLIC RELATIONS

Komunikacijski koncepti i sadržaji:

INTERNET

Online koncepti i sadržaji:

Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?

Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.

Izbor kopirajterskih radova…

Lazara Boškovića, kreativnog direktora agencije AgitPROP, za koje je radio koncept i tekst i/ili scenario, a dostupni su na internetu.

VEB-SADRŽAJ

Pogledajte pregled preko 25 godina referenci u oblasti interneta.

PUBLIKACIJE

Serbia Expo 2010 Shanghai – City Code
www.slideshare.net/LazarBoskovic/serbia-expo-2010-shanghai

Upoznajte Beograd – turistički vodič
www.slideshare.net/LazarBoskovic/upoznajte-beograd-turistiki-vodi

RNIDS – Profil Fondacije
www.slideshare.net/LazarBoskovic/rnids-profil-fondacije

RNIDS info – kvartalni newsletter
www.rnids.rs/публикације/рнидс-инфо

Udruženi kamioni Srbije – 15 godina
www.slideshare.net/LazarBoskovic/udruzeni-kamioni-srbije

VIDEO

RTS: 1 Internet, 3 domena, 4 države
www.youtube.com/watch?v=1kJKTxCAqIE

Comtrade: „Tesla i bežično umrežavanje sveta“
www.youtube.com/watch?v=srJcZMOGqIw

RADIJSKI SPOTOVI

Delta sport: „Mexx sniženje“
www.youtube.com/watch?v=Hv0YWSKnOOI

Delta sport: „Naj klinci su NIKE klinci“
www.youtube.com/watch?v=nd0wB3nFVXk

EUnet: „Potpuna komunikacija“
www.youtube.com/watch?v=lFXJK2bUSSk

RNIDS: „Registruj čim pomisliš“
www.youtube.com/watch?v=MmPiBujZ9zg

Radio Index: „Poslušaj svoje srce“
www.youtube.com/watch?v=1gHDb0O3Lck

IZLOŽBE

Istorija bezbednosti telekomunikacija – Od dimnih signala do Interneta
www.slideshare.net/LazarBoskovic/istorija-bezbednosti-telekomunikacija

Teslina vizija Interneta / Tesla’s Vision of the Internet
www.slideshare.net/LazarBoskovic/teslina-vizija-interneta

KAMPANJE

RNIDS: Šta sve možeš sa svojim domenom…
www.slideshare.net/LazarBoskovic/rnids-ta-sve-moe-sa-svojim-domenom-45537502

РНИДС: Ћирбастерс
www.domen.rs/infografik-mitovi-o-cirilici-na-internetu/

ADVERTORIJALI

agitprop.rs/tag/advertorijali/

BLOG

agitprop.rs/tag/blog/

PREDAVANJA

Kako se prave ti sajtovi?
www.youtube.com/watch?v=5OAyr3HlOfE

Da sadržaj bude u formi
www.youtube.com/watch?v=oap7DQNG9d4

SATIRA

Škola domaćih jezika
www.youtube.com/watch?v=qFUrVWYc8Jw

„Ono što Google zna o meni…“ – Fejsmen Guglić
www.youtube.com/watch?v=nFRyRDV2GNQ

Indexovo radio pozorište
www.youtube.com/playlist?list=PLJMF7zjupEIphu-uutDaz6wk5Lw-jV44L

I Zabrana dela – Indexovo radio pozorište
www.slideshare.net/LazarBoskovic/i-zabrana-dela-indexovo-radio-pozorite


Zanima vas sve ovo šire?
Zakažite prezentaciju naših usluga!