Nastup kompanija i organizacija na internetu svakodnevno postaje sve složeniji. Nije im lako da celovito sagledaju razvoj svog poslovanja u budućem onlajn okruženju, jer su im ciljne grupe zasute mnoštvom novih tehnologija, novih kanala komunikacije i novih standarda i trendova.
Srećom, postoji rešenje – angažovanje internet/digitalnog konsultanta koji ima znanje i iskustvo da za njih kreira potrebnu vrstu komunikacione strategije, za marketing i/ili odnose s javnošću. Taj dokument će, nakon istraživanja i analize trenutnog stanja, da definiše aktivnosti na izgradnji kvalitetnog internet prisustva ili, šire gledano, sve što je kompaniji potrebno u digitalnom svetu.
Imajte na umu da je digitalni marketing mnogo širi pojam od internet/web/online marketinga.
Preko 25 godina iskustva agencije AgitPROP u internet biznisu, govori da kompanije i organizacije često neuspešno traže rešenja za svoje probleme u nastupu na Internetu. Razlog za to je što pokušavaju da to reše parcijalno (npr. samo sajt, samo društveni mediji, samo oglašavanje…), umesto da probleme reše celovitim pristupom.
A 5 najčešćih problema internet prisustva u Srbiji, koje Strategija digitalnog marketinga (ili, još bolje, ali i skuplje – Strategija digitalne komunikacije) objedinjeno rešava, su:
1. Ne znamo kako da pravilno nastupimo na internetu
UZROK: Nedostatak koncepta internet nastupa, kao posledica stihijskog pristupa
REŠENJE: Osnova internet prisustva je posedovanje sopstvenog veb-sajta, jer sve ostale internet aktivnosti treba da vode ka njemu. Da bi se definisao koncept internet nastupa, treba da odgovorite na sledeća pitanja:
- Koja je namena veb-sajta i cilјna grupa?
- Šta da se (ne) pojavi na sajtu?
- Kako da se to rasporedi na sajtu?
- Na šta posetioci da kliknu da bi bilo vajde?
- Kako sve to da izgleda i funkcioniše?
- Nacionalni i/ili globalni naziv domena?
KORISNI LINKOVI:
- Kako se prave ti internet sajtovi? (VIDEO)
- Kvalitetan internet sajt – koncept, izrada, konsalting
- Internet sajt – zanimacija za sve sektore firme
Niste sigurni šta vam treba za poslovni internet nastup?
Svakako treba da angažujte savetnika za digitalnu komunikaciju koji će da za vaše poslovne potrebe osmisli potrebne planove i/ili strategiju.
2. Imamo zastareli / neuspešan veb-sajt
UZROK: Nemate zaposlene (ili spolja angažovane) ljude koji su dovoljno stručni
REŠENJE: Angažovanje internet/digitalnog konsultanta koji će da definiše načine za unapređivanje internet sajta, najpre kroz:
- SEO – Search Engine Optimization (Optimizacija za pretraživače)
- SMO – Social Media Optimization (Optimizacija za društvene medije)
Ili da vam obrazloži zašto treba da kreirate potpuno novi veb-sajt (videti tačku 1).
KORISNI LINKOVI:
- Pet načina kako posetioci dolaze na web sajtove
- Dosta SEO, hoću HEO = Optimizacija sadržaja za ljude
- Web sajt nije samo veb sajt
3. Ne umemo da izađemo na kraj sa društvenim medijima
UZROK: Poverovali ste da svako ko zna da klikće po Fejsbuku može da vam vodi društvene medije ;)
REŠENJE: Angažovanje internet/digitalnog konsultanta koji će, posle temeljnog istraživanja i analize, da definiše načine za unapređivanje prisustva na društvenim medijima, kroz:
- Poboljšanje postojećih kompanijskih strana na društvenim medijima
- Uspostavljanje kompanijskih strana na ostalim društvenim medijima
KORISNI LINKOVI:
- Epoha repriziranog internet sadržaja
- Tri internet praseta
- Strategija digitalnog marketinga: moć 14 elemenata
4. Nemamo nikog da nam brine o internet sadržaju
UZROK: Neko vas je slagao da je bitan samo dizajn ili samo programiranje, a za sadržaj ga baš briga…
REŠENJE: Sadržaj je ono zbog čega posetioci dolaze na vaš veb-sajt ili društvene medije, zbog čega se vraćaju, zbog čega vas preporučuju svojim prijateljima. Sadržaj je ono što Google vidi i pretražuje. Angažujte stručnjaka za internet sadržaj, koji će da vam osmisli potrebne sadržaje, ali i da obuči vaše zaposlene za internet nastup i samostalno kreiranje sadržaja.
KORISNI LINKOVI:
- Da li vam je sadržaj web sajta u formi?
- Content marketing – koristan sadržaj, zadovoljni korisnici
- Kreativno pisanje promotivnog i web sadržaja
5. Želimo da objedinimo sve kanale našeg internet prisustva
UZROK: Čestitamo! Shvatili ste da vam je potrebna Strategija digitalnog marketinga.
REŠENJE: Uspostavljanje novog pristupa u nastupu na Internetu, i to kroz objedinjeni nastup na:
- Sopstvenim medijima
- Plaćenim medijima
- Deljenim medijima
- Zasluženim medijima
KORISNI LINKOVI:
- Integrisana PESO komunikacija: 4xPP za sve kanale i medije
- Omnichannel marketing – svekanalni pristup korisnicima
- Strategija digitalne komunikacije: zaista integrisana